Avtorica: Brigita Tomas

Ali ste kdaj iskali rešitev ali idejo pa ste imeli občutek prazne glave, ko idej ni bilo od nikoder? Ko ste razmišljali o rešitvi problema, pa ste z razmišljanjem problem kvečjemu poglobili, namesto da bi ga rešili?

 

Da, tudi nam se to dogaja in ker verjamemo, da se to lahko zgodi prav vsakemu, smo na prvi Konferenci o kreativnosti, ki je potekala 25. 4. 2019 pod okriljem Gospodarske zbornice Slovenije in Nastje Mulej, predstavili Idejanje. Idejanje je storitev, kjer v skupini rešujemo konkreten izziv, pri tem pa vedno uporabimo tehnike ustvarjalnega razmišljanja. Tako pridemo do več in bolj zanimivih rešitev.

 

Na Idejanju se nam je pridružilo okoli 20 udeležencev konference, ki, tako kot članice Free Ideas Centra, verjamejo v moč idej in potencial v rešitve usmerjenega načina razmišljanja.
Za uspešno iskanje rešitev seveda potrebujemo problem.

Za izvedbo Idejanja na konferenci smo definirali izziv, ki je aktualen tako na delovnem mestu kot v širšem družbenem okolju in se glasi:

Kako bi lahko vsi v organizaciji prispevali k boljšemu vzdušju?

 

Ta izziv smo izbrali, ker je dobro počutje na delovnem mestu ključ do kreativnosti in inovativnosti. Le delovna mesta, kjer se dobro počutimo, v nas budijo ustvarjalnost in nas izpolnjujejo. In nenazadnje – delovnik nam kreira večino dneva, zato je smiselno, da se v delovnem okolju odlično počutimo. Z izzivom smo želeli osvetliti dejstvo, da je prav vsak od nas pomemben soustvarjalec delovne klime in da k dobremu počutju lahko in moramo prispevati prav vsi.

 

Po kratki predstavitvi načina dela se je Idejanje pričelo. Uporabili smo tehniki brainwriting in slikovne asociacije. Nekateri udeleženci so tehniki poznali, drugi so se z njimi srečali prvič. A pri Idejanju ni bistveno poznavanje tehnik, saj vas z osnovami seznanimo pri Free Ideas Centru. Bistvena je želja po razmišljanju in iskanju rešitev.

Rezultat? Po 12 minutah smo imeli na mizi 333 idej.

Po začetnem navdušenju nad količino idej se je pojavilo vprašanje ‘Kaj pa sedaj?’ Toliko idej je nemogoče uresničiti, ravno tako niso vse enako kvalitetne. Ampak za to, da lahko najdemo res dobre ideje, jih moramo najprej imeti veliko, pri čemer fazi generiranja idej sledi faza vrednotenja in izbora.

Kako torej iz množice idej izbrati tistih nekaj najboljših, ki nam bodo osnova za nadaljnje delo?

Kadar izbiramo ideje po občutku, se hitro lahko zgodi, da člani skupine začnejo zagovarjati svoje ideje kot najboljše in nam osredotočenost zaide stran od izziva, ki ga v osnovi želimo rešiti. Iskanje rešitev naj bi člane skupine povezalo, a pri fazi vrednotenja jih lahko postavi na različne bregove. Zato raje kot po občutku, za vrednotenje uporabimo specifične kriterije. Tako omilimo faktor subjektivnosti in ‘navezanosti’ na svoje ideje, smo pripravljeni bolj objektivno pogledati nanje in dati priložnost tudi idejam drugih članov. Na konferenci smo uporabili tri kriterije: vrednost, originalnost in izvedljivost in prišli do treh zmagovalnih idej, ki odgovarjajo na izziv kako lahko vsi v organizaciji prispevamo k boljšemu vzdušju. Tri izbrane ideje ne pomenijo, da vse ostale ideje zanemarimo, a nekje je pač treba začeti.

 

Idejanje, ki smo ga izvedli na prvi Konferenci o kreativnosti je jasen pokazatelj, koliko idej smo kot skupina sposobni nabrati v relativno kratkem času. Si predstavljate, koliko spečega potenciala je v vaši organizaciji, podjetju, oddelku? Koliko rešitev, ki morda nikoli ne bodo ugledale luči sveta, spi v naših sivih celicah?

Vsi smo kreativni.

A kreativnost običajno iščemo na napačnih krajih. Kreativnost se najpogosteje zgodi v načrtovanem času in prostoru med ljudmi, ki se dobro počutijo in ki so se namenili razmišljati. Kreativnost čaka, le odpreti ji moramo vrata. V Free Ideas centru kreativnosti odpiramo vrata vsak petek med 8.00 in 10.00. Vabljeni na Idejanje!